logo
ArEn

نتایج جست و جو:

14

تعداد نتایج:

14

مرتبط ترین ها

به روز ترین ها

پر بازدیدترین ها

پر دانلودترین ها

فیلتر ها

از سال

تا سال

زبان

نوع محتوا

نوع دسته بندی

متن کامل

دسترسی زنان به اعتبارات نظام بانکی

کلیدواژه: اعتبار ؛ جنسیت ؛ دسترسی ؛ زنان ؛ نظام بانکی ؛ وام

نویسندگان: دیهیم، حمید ؛ وهابی، معصومه

ناشر: زن در توسعه و سیاست

این مقاله با استفاده از نظریة توانمندسازی به بحث دربارة چگونگی دسترسی زنان به اعتبارات نظام می
پردازد. این نظریه مبتنی بر پنج مرحلة رفاه، آگاهی، دسترسی، مشارکت و کنترل است و به برابری جنسیتی در فرایند توسعه توجه دارد. اطلاعات مورد نیاز از 1029 نفر از زنان بالای 18 سال شهر تهران با استفاده از روش پیم... ادامه

سال:1382

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

مشاهده/دانلود

بررسی ارتباط متقابل بین عقود مشارکتی، قرض‌الحسنه و سرمایه اجتماعی در ایران

کلیدواژه: سرمایه اجتماعی ؛ عقد قرض الحسنه ؛ عقود مشارکتی ؛ علیت تودا- یاماتو

نویسندگان: عزیزمحمدلو، حمید

ناشر: اقتصاد اسلامی

در این تحقیق تعامل و رابطه علّی موجود بین عقود مشارکتی و عقد قرض‌الحسنه از یک‌سو و سرمایه اجتماعی از سوی دیگر با استفاده از رویکرد علیت تودا- یاماتو و با بهره‌گیری از داده‌های آماری سال‌های 1363 تا 1396 آزمون و تحلیل شده است. نتایج آزمون علیت تودا-یاماتو گویای آن است که با وجود آنکه بین کل تسهیلات ا... ادامه

سال:1399

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

نظارت بر بازار غیر متشکل پولی (ساماندهی موسسات مالی غیر بانکی)

کلیدواژه:

نویسندگان: تهرانفر، حمید

ناشر: تازه های اقتصاد

اصولاً سابقه مؤسسات مالي غيربانكي (قرض الحسنه ها به عنوان اولين مؤسسات غيربانكي) به سال هاي قبل از انقلاب برمي گردد. به نظر مي رسد در فضاي پولي و مالي، خلائي احساس شده و يا نيازهايي وجود داشته است كه شبكه بانكي نتوانسته است به آن پاسخ دهد، و در نتيجه اين گونه مؤسسات رشد و گسترش يافته اند. سؤال اين ا... ادامه

سال:1388

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

نگاهی انتقادی به قرارداد مرابحه بانکی از منظر فقه اسلامی

کلیدواژه: فقه فردی ؛ فقه نظام ؛ مرابحه بانکی ؛ مرابحه مرکب

نویسندگان: شخم گر, حمید

ناشر: سومین همایش ملی قرض نیکو؛ با تاکید بر تجربه عملیاتی بانکداری قرض الحسنه

مطابق ماده 98 قانون پنجم توسعه، قرارداد مرابحه به بخش شیوه های تخصیص منابع در قانون عملیات بانکی بدون ربا اضافه شد. پیرو آن هیأت دولت قرارداد مرابحه را تصویب و آیین نامه آنرا به بانک مرکزی ابلاغ نمود. در ادامه بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی آنرا به بانک ابلاغ کرد. هرچند این دستورالعمل مطابق اهداف بانک... ادامه

سال:1402

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

مخاطره اخلاقی در عملیات بانکی بدون ربا

کلیدواژه: اقتصاد اسلامی ؛ بانکداری بدون ربا ؛ کژگزینی ؛ کژمنشی ؛ مخاطره اخلاقی

نویسندگان: ابریشمی، حمید ؛ توحیدی نیا، ابوالقاسم

ناشر: مدیریت مخاطرات محیطی

در اقتصاد به هر عملی که در آن معیارهای اخلاقی نادیده گرفته شود, مخاطره اخلاقی (ethical risk) اطلاق می شود. به دلیل گسترده بودن دامنه این گونه اعمال, در این تحقیق فقط دو نوع اصلی و شایع آن یعنی کژمنشی (Moral hazard) و کژگزینی (Adverse selection) در زمینه عملیات بانکی بدون ربا بررسی شده است. با توجه ب... ادامه

سال:1395

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

قرض الحسنه و رونق تولید

کلیدواژه: بانکداری اسلامی ؛ تسهیلات ؛ تولید ؛ رونق ؛ قرض الحسنه

نویسندگان: صداقت, شهباز ؛ فایض, زهرا ؛ پریش, حمید

ناشر: سومین همایش ملی قرض نیکو؛ با تاکید بر تجربه عملیاتی بانکداری قرض الحسنه

صنعت بانکداری از ارکان اصلی هر اقتصادی به حساب میآید و مشتریان نقش کلیدی در آن دارند باتوجه به رقابت تنگاتنگ بین بانکها در جذب منابع و ارائه خدمت به مردم، لزوم ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تبلیغات مؤثر در سطح وسیع و به طور شفاف به نحوی که برای آحاد جامعه قابل درک باشد بسیار حائز اهمیت است. نقش انکار ناپ... ادامه

سال:1402

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

شناسایی و الویت بندی مهمترین عوامل درون سازمانی کاهنده بهره وری نیروی انسانی مطالعه موردی : بانک قرض الحسنه مهر ایران 1

کلیدواژه: بانک قرض الحسنه مهر ایران ؛ بهره وری نیروی انسانی ؛ روش دلفی

نویسندگان: رجبی پور شیرکوهی، فریبزر ؛ خورسندآسیابر ، حمید

ناشر: ششمین کنفرانس بین المللی حسابداری، مدیریت و نوآوری در کسب و کار

امروزه تعیین عوامل موثر بر کاهش بهره وری کارکنان به عنوان یک ضرورت در بحث توسعه منابع انسانی سازمان های رقابتی قرن حاضر و به خصوص بانکها مطرح است. این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت بندی عوامل کاهنده بهره وری نیروی انسانی بانک قرض الحسنه مهر ایران اجراگردید، تا ضمن فراهم نمودن مبنایی برای تصمیمات مدی... ادامه

سال:1398

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

تجزیه و تحلیل ارزش بلندمدت مشتری (CLV) به منظور بخش‌بندی و مدیریت سودآوری مشتریان مورد مطالعه: یکی از بانک‌های تجاری ایران

کلیدواژه: ارزش بلندمدت مشتری (CLV) ؛ بازاریابی ارتباطی (RM) ؛ بخش بندی مشتری ؛ مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ؛ مدیریت سودآوری مشتریان

نویسندگان: آذر، عادل ؛ خدادادحسینی، سید حمید ؛ صفری کهره، محمد

ناشر: پژوهش های مدیریت در ایران

به همان میزان که پارادیم بازاریابی تکامل پیدا می کند، توجه به روابط بلندمدت با مشتری نیز اهمیت می یابد. امروزه غالب شرکت ها و مؤسسات در سطح جهان، اعم از تولیدی و خدماتی به طور فزاینده ای درآمدهای خود را از راه ایجاد و حفظ رابطه بلندمدت با مشتریان خود کسب می کنند. حرکت به سمت بازاریابی مشتری- محور هم... ادامه

سال:1393

لینک به محتوا با زبان هدف

مشاهده/دانلود

فیلتر ها

از سال

تا سال

زبان

نوع محتوا

دسته بندی

متن کامل